Gyere, jógázz velem...

Gyere, jógázz velem...

Gondolataink eredménye

2016. február 15. - Varga Renka

Már többször pedzegettem a témát, hogyan betegíthetjük meg magunkat a negatív gondolatokkal. Most erről szeretnék írni. 

A saját példámon szeretném bemutatni, hisz az áll a legközelebb hozzám. Adott egy betegség, 6 éves korom óta. Ez az asztma, bronchitisz.

Asztma: légzési rendellenesség, akár fulladással is járhat. Ha a belégzés könnyű, de a kilégzés nehezen megy, a légzés elégtelenné válik. Talán túlságosan ragaszkodom bizonyos emberekhez, vagy dolgokhoz, amelyeket nem vagyok képes elengedni. Megfullaszt a düh, az agresszió, amit nem akarok megélni. Félek, hogy szeretetben hiányt fogok szenvedni. Az asztma elsősorban fullasztó, torokszorító érzés. Egy múltbeli, kora gyermekkori elfojtott érzelemhez köthető. 

Bronchitisz: 

A hörgők, illetve a hörgők nyálkahártyájának gyulladása. Erős köhögéssel, fokozott váladék- és köpetképződéssel, gyakran lázzal jár együtt. A gyulladás azt jelzi, hogy dühöt, frusztrációt vagy bosszúságot érzek elfojtott érzelmekkel kapcsolatosan. Olyan mondatokra is utalhat, amelyeket visszatartottam, és szükséges lenne, hogy kiadjak magamból. 

(forrás: http://orommel-leteznihu.web.maxer.hu/wp-content/uploads/2012/06/LelkieredetubetegsegekLexikonaegyeb_-olvasmany-1299010674.pdf) 

És, most leírom az én esetem. 3 éves voltam, amikor a szüleim elváltak, attól a naptól kezdve, Apámmal csak egyszer találkoztam. Az asztmám, a hörghurutom 6 éves koromban kezdődött. Anyukámmal a nagyszüleimnél éltünk, akik sokat veszekedtek Vele, hogy Apámmal úgy alakult a helyzet, ahogy alakult. Mindent a fejéhez vágtak, amit csak tudtak, bántották a kialakult helyzet miatt. Én ezt hallottam, és nem akartam, hogy Anyát bántsák emiatt. Borzasztó dühöt éreztem magamban Apám felé, hogy ez miatta van, engedte, hogy ilyen helyzet alakuljon ki. Fullasztott ez az érzés, szorította a mellkasom. Szerettem volna elmondani, hogy ne Anyát bántsák emiatt, de nem mertem kimondani. Elfojtottam és ott ragadt az indulat a mellkasomban, a torkomban, és megbetegítettem vele a testem. Ez az érzés, hogy nem merem kimondani, amit szeretnék nagyon sokáig elkísért. Ott, akkor, mélyen elültettem magamban, hogy nem szabad kimondani az érzéseim. 

Az évek alatt voltak próbálkozásaim Apámnál, de nem akart rólam tudni. Ez okozott még plusz fájdalmakat, de akkor már jobban tudtam kezelni. De akárhogy is, az az érzés, hogy egy apa lemond a lányáról, nehezen elviselhető. A lányok többnyire apásak, az apa védelmezi őket, és úgy szeret, ahogy csak egy apa tud szeretni. Így szól a tündérmese. :) Mindez nekem kimaradt és sok érzelmi nehézséget okozott. Leginkább a párkapcsolatban, mert olyan mély szeretetet szerettem volna kapni, mint az apai szeretet. Királylányként szerettem volna egy kapcsolatban lenni, de a párkapcsolatban királynőnek kell lenni. Rengeteg idő, munka, kitartás kellett, hogy eljussak oda, ahol most vagyok, az elfogadáshoz, és megértéshez. Nincs szükségem az apámra, felnőttem, elengedtem. Sokat segített egy kineziológus, hogy megértsek olyan döntéseket, amikre azidáig nem is gondoltam.

Majd ahogy elmélyedtem a jóga tudományában, egyre több módszert találtam, amivel gyógyítani tudom magam. A gyerek kezelőorvosom, egy nagyon híres professzor azt mondta, hogy soha nem fogom kinőni a betegséget, meg kell tanulnom együtt élni vele. Eljutottam oda, hogy megtanultam együtt élni az érzéssel, hogy Apám nem kíváncsi rám, és valójában nincs is rá szükségem. De azt nem akartam elfogadni, hogy nincs kiút. Mert az mindig van, csak meg kell keresni.  

A jógával elmélyedtem a csakrák világában, és szépen összeállt a kép, hogy miként hatnak a negatív gondolatok a testre, hogy miként blokkoljuk az energiaközpontjainkat a negatív érzéseinkkel, gondolatainkkal. 

Az elfojtott érzelmek, a gondolatok kifejezésére való képtelenség, az új helyzetektől való félelem, a gyenge kommunikáció, mind a torok energiaközpont, a torokcsakra kiegyenlítetlen működésére utalnak. A blokkolt, negatív gondolatoktól, érzésektől beszennyezett, nem megfelelően működő torokcsakra esetén a következő betegségek jelentkeznek: asztma, bronchitisz, légzési nehézségek, tüdőproblémák, szájüregi problémák, nyakproblémák, mandulaproblémák, torokfájás, fülproblémák, gyakori megfázás. Tudom, hogy nekem a torokcsakrán kell dolgoznom, harmonizálom, kiegyenlítem a gyakorlatokkal. Gyertyaállás, Ekeállás, Halállás, Kobraállás. Mind a torokcsakrára koncentrálja az energiát. És annyira érdekes, hogy még mikor nem tudtam az összefüggést, rögtön ezek a jógapózok lettek a kedvenceim. Egyedül az Ekeállás nagyon nehezemre esik, nagyon fájdalmas, ez is jelzi, hogy azon a területen erősödnöm kell. A légzőgyakorlatok szépen tisztítják a tüdőm. Használom a csakra illóolaját a levendulát és a narancsot, sok kamilla teát iszom, ami szintén segít a csakra tisztításán, harmónizálásán, és meditálok a torok csakrán, miközben mellettem van a csakrára ható féldrágakő, ami nekem a szodalit. A torokcsakrára jótékonyan ható kő lehet még, az ametiszt, a bíbor, a kalcit, a zafír, és az opál.

A fizikai testem egyre kevesebb tünetet produkál. Vannak még rohamok, de nagyon ritkán. Tudom, hogy semmi se változik meg rögtön, de a kitartás meghozza az egészséget. 

Ma már eljutottam oda, hogy MINDIG ki merem mondani, amit szeretnék, és soha sehol nem fojtom magamba az érzéseim. A múlt negatív érzései, gondolatai a jelen testet betegítették meg, a jelen negatív gondolatai, érzései a jövőbeni testet betegítik meg. Éppen ezért fékezzük meg most, segítsünk a rossz beidegződések eltüntetésén, kezdjünk el pozitívan létezni. A testünk mindig jelez. Legyünk tudatosak, figyeljük jelzéseit. Legyünk nyitottak, és  keressük mindig magunkban a megoldást.

Nem is gondolnánk, hogy ezekkel, a bárki számára elérhető eszközökkel, gyakorlatokkal mennyit segíthetünk magunkon. Ha nekem sikerült, bárkinek sikerül. Ezért ajánlom a jógát. Kezd el! Gyere jógázz velem. ♥

Szeretettel

Renka

 

A bejegyzés trackback címe:

https://renkayoga.blog.hu/api/trackback/id/tr148380112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása